kejadian di sebuah restoran
Jumaat, 18 Januari 2013 • 12:51 PG • 0 comments
Assalamualaikum..
terpanggil untuk share story ni sebab kisah tu masih segar di ingatan walaupun dah berhari2 berlalu..
kisah ini terjadi di sebuah restoran..
yana sendiri berada di tempat kejadian bersama akak, abg ipar yana dan anak buah..
melihat dengan mata kepala yana sendiri..
tengah2 sedap2 makan bergelak ketawa bersama akak yana..
tetibe terkejut dengan bunyi gelas jatuh..
serentak tu kitorang pandang la..
nampak la sorang budak laki yang sedang tertunduk,dgn sorang budak perempuan (usia lingkungan 3-4 tahun) [tak tahu adik ke kakak pada budak laki tu] n sorang laki (lingkungan 30 tahun ke atas)[yana buat kesimpulan mungkin ayah kepada budak2 ni]
ada gelas tertumpah bawah kerusi budak laki ni..
nak cakap dy bermain atau bergurau sebelum tu sampai gelas tu terjatuh..
xde plak dengar budak tu ketawa sebelumnya..yana buat kesimpulan gelas tu jatuh secara tak sengaja..
mungkin budak tu tertolak gelas tu dan gelas tu pun jatuh..
waktu kitorang pandang tu, bapa budak tu tengah marah2..
pastu sebab x sanggup tengok budak tu kena marah kitorang pun pandang la tempat lain..x sampai bape minit sekali lagi yana pandang..bapak dy amik segelas air yg still belum berusik dy simbah kat kepala budak laki tu..sambil cakap "kau jangan makan!"..haishh bapak dy ni..punye lah pangai dy!!!grr...naik sakit plak hati kite tengok..meleleh2 air kat kepala budak tu dengan ais yg masih berbaki kat kepala dy..sumpah kesian gile tengok..tersentuh naluri keibuan kat ctu..nak je bawak budak tu duduk dengan kitorang..kesian gile tengok..then, selang bape minit..makanan yg dyorang pesan sampai..nak tau apa bapak dy buat..
bapak dy ckap kat abg yg bawak nasi tu..suwoh amik balik nasi untuk budak laki tu.."jangan bagi dy makan" bapak dy cakap..betapa tergamaknye kan buat kat anak dy mcm tu..memang la dy nak mengajar ank dy tu..tp, jangan la sampai macam tu sekali..budak laki tu memang x makan langsung..yg bapaknye ni melantak la sorang2..dengan anak pompuan dy tu..(mesti korang tertanye2 mana mak dy kan..yana sendiri pun tertanya2) segarang2 seorang ibu..dy x kan sanggup buat anak dy macam tu..nak nangis yana tengok bnda tu jadi di kalangan melayu kite..cara didikan anak tu dah salah kat ctu walaupun yana x kawen lagi..tapi yana perempuan..yana x ley bayangkan kalo satu hari nanti anak yana sendiri dapat layanan begitu dari seorang ayah yang sangat psiko..oh no..saya xkan biarkan perkara tu jadi kat anak saya..(hamboi..berangan plak dah)
ok sudah2..tamat sudah kisah yang menyayat hati ni..
moral of the story..cari la pasangan yang mempunyai tahap kesabaran yang tinggi..itu akan memberi impak pada anak2 satu hari nanti..please take note ya lelaki2 di luar sana..

~LOVE~
~YANA ROSLE~

OLDNEW
This owner ♥
Thank for viewing


Welcome

width="180" height="60">
Assalamualaikum. Welcome to My world! Leave me a nice talk at my cbox
Mood : I need him
Status : New Blogskin

Borak2 jom ♥
I need your stepfoot

Awesome people ♥
Thanks for following me

Credits ♥

Basecode:Masterly Elmo
Template:Izyanyancinnamon
Other help:B L O G S K I N
Best View:Google Mozilla
Owner blog: Yana Rosle