Ziarah kebajikan rumah anak yatim
Ahad, 30 Jun 2013 • 5:19 PG • 0 comments
Hye bloggerz…
Assalamualaikum..
Entry kali ni agak teruja untuk yana tuliskan dalam blog kali ni..
Bercerita tentang pertama kali yana menjejakkan kaki ke Rumah Yayasan Anak Yatim Al-Ijabah, Puchong
Ketibaan yana ke rumah ini bersama kak Azlyn Nureman agak lewat sedikit..
Berikutan banyak tempat yang kami singgah sebelumnya untuk membeli barang..
Keterujaan tu semakin menjadi2 saat yana melangkah masuk ke perkarangan rumah mereka
Untuk pertama kalinya yana mengikuti aktiviti-aktiviti amal seperti ini..
Senyuman mereka menyambut ketibaan kami..
Wah..sukanye..excitednye saya..
Team2 durianz republic mengagihkan kumpulan untuk kami bersukaneka..
Dapat adik2 yang agak riuh jugak..
Menjadi2 la yana kat sana kan..
Walaupun nasib tidak menyebelahi kami untuk sukaneka..
tapi yana dapat merasakan keserasian yana bersama adik2 yana di sana..
Tidak rugi rasanya meluangkan masa bersama mereka untuk bergelak ketawa..
Bila wujudnya keserasian..terhasillah sebuah ikatan..
Berkongsi kisah hidup mereka..mereka yang tinggal di sini..bukan cuma anak yatim..
Ada juga di antara mereka yang berasal dari keluarga yang kurang berkemampuan..
Tiba waktu bersantai..berborak..bergelak ketawa..indahnya senyuman mereka semua..
Terasa tenang jiwa ini dibuai perasaan yang tak pernah yana rasai sebelum ini..
Sehingga rasa yang membuai ini tidak mengizinkan diri ini untuk pulang..
Mereka sendiri sedaya memujuk untuk yana bermalam di sana..
Kalau ikut hati memang nak..tapi apakan daya..
Kini tiba waktu perpisahan..pesanan di sampaikan..pelukan dileraikan..
Insyaallah..sampai masanya nanti..jika di beri keizinan..
Dan masih dikurniakan kesihatan yang baik..
Akak datang lagi tengok adik2 di cni ye..
I will miss both of u sayang..

ketawa mereka adalah senyuman saya..
hati saya kini berada di sana..
terpaut dengan keindahan keceriaan bersama mereka semua..
gelak ketawa tu masih kedengaran..
cuci mata dengan kerenah kami di sana ye :)



#Allah SWT menguji saya dengan dugaan dalam bercinta
tapi dy memberi saya sebuah senyuman yang tiada tandingan bersama mereka..
kenangan itu kita abadikan bersama..

-  Your sis  -

Yana Rosle

OLDNEW
This owner ♥
Thank for viewing


Welcome

width="180" height="60">
Assalamualaikum. Welcome to My world! Leave me a nice talk at my cbox
Mood : I need him
Status : New Blogskin

Borak2 jom ♥
I need your stepfoot

Awesome people ♥
Thanks for following me

Credits ♥

Basecode:Masterly Elmo
Template:Izyanyancinnamon
Other help:B L O G S K I N
Best View:Google Mozilla
Owner blog: Yana Rosle